19e dag einde treinreis 22 juli Moskou

22 juli 2014 - Moskou, Rusland

Reisschema 22 juli:
04.11 uur Moscow

Ik heb een half uurtje geslapen, wilde graag nog het uitzicht zien (al was het beetje donker) en de trein horen. Om half drie wekt de prodvodnik iedereen. Fred laat ik lekker doorslapen, want we hebben toch alles al ingepakt.

We komen exact 04.11 uur in Moskou aan. We hebben Oxanne geknuffeld, ze kwam al op ons af om dag te zeggen. Ze wees waar we heen moesten gaan en zwaaide ons na. We lopen richting uitgang en daar staat Dimitri al met een bordje Tiara tours. Hij legt uit, dat we ongeveer 25 minuten met de auto moeten rijden en dat hij hoopt dat we al op de kamer kunnen. Helaas kan hij niets garanderen. Hij vertelt ook dat het ontbijt van 07.00-10.00 uur is en dat het restaurant in het hotel goed is. Gelukkig kunnen we inderdaad al op de kamer. Eerst inloggen op internet om de blog te maken. De filmpjes duren ongeveer een half uur per stuk om te uploaden, dus ik ben nog even bezig.

Heerlijk douchen en weer een 'gewone' wc! Wat een luxe. Rond 08.30 uur wordt Fred wakker en maken we koffie. Ben nog steeds aan het bloggen, haha. Rond 09.00 uur gaan we op stap naar het metrostation wat Dimitri ons gewezen had. Oké beetje verdwaald maar we komen er wel! Het Rode Plein is zeer indrukwekkend. We boffen met het mooie weer. Helaas waren er geen hotdogs, dus als vervanging maar een ijsje! Daarna zijn we naar de Cathedral of Christ the Saviour gelopen en over de loopbrug naar de overkant van het water. Heerlijk op terras een biertje (Grolsch!) gedronken.

Daarna met de metro terug. De metro is heel mooi. Binnengekomen konden we de weg even niet vinden en worden we aangesproken door een Rus (volgens mij weer een dorpsgek, haha). Hij vraagt waar we heen moeten en begint meteen te vertellen dat hij Rus is en alleen in Moskou woont aangezien zijn vrouw is overleden. Ondertussen doet hij heel gek met zijn benen. Hij brengt ons naar het juiste perron en vraagt 500 roebels (€ 10,=!). Nee dus! Fred geeft hem wat kleingeld en dan gaat ie gelukkig weg, pfoe.

We zijn rond 16.00 uur weer terug in het hotel en ik ga weer bloggen. Het filmpje van 18 juli van Igor en de Omul wil maar niet lukken! Gelukkig uiteindelijk wel. We besluiten even naar het Turks stoombad te gaan in het hotel. Blijkt dat het in een ander hotel schuin aan de overkant is. Ben ik even blij dat ik niet al in bikini naar beneden ging, hihihi. Bij het andere hotel aangekomen horen we dat je eerst moet reserveren. Dus reserveren we vast voor 21.00 uur.

Na een heerlijk diner (Fajitas) in het hotel gaan we 20.55 uur naar het andere hotel voor het Turks stoombad. Eigenlijk zijn we best wel moe en hebben we geen zin meer, maar goed we hebben gereserveerd dus gaan we toch maar. Bij het andere hotel aangekomen horen we, dat het helemaal niet bij de hotelovernachting inbegrepen is. Hollanders als we zijn, gaan dus niet betalen en gaan terug naar eigen hotel. Dan maar lekker nog even douchen, nieuws kijken (BBC worldnews) en slapen. Morgen terug naar NL!