20e dag terug naar NL 23 juli

23 juli 2014 - Amstelveen, Nederland

Besten,

Onze laatste dag! 08.45 uur gaan we ontbijten. Hopelijk is er een ontbijtbuffet! En ja gelukkig. Nog even heerlijk genieten van ons laatste ontbijt hier in Moskou. Lekker smullen.

Om 11.00 uur worden we opgehaald door Dimitri en naar het vliegveld gebracht. Tot die tijd nog even relaxen op de kamer en nog snel nieuws op BBC world news kijken. 10.40 uur gaan we uitchecken en dan meteen het diner van gisteren afrekenen. Ik haal toch nog een Matrushka voor Elly S.

Wat een heerlijke tijd hebben we gehad en hebben we nog. Dimitri is er om 10.45 uur als we net naar buiten komen. Hij vertelt dat we ongeveer een uur onderweg zijn naar het vliegveld. Het is druk op de weg maar toch arriveren we al om 11.45 uur. Hij zegt ons gedag en dan staan we 'helemaal alleen'. Als we de hal ingaan, moeten we meteen al door een veiligheidspoort. Inchecken gaat snel. Maar nu! Zoeken naar de gate. het vliegveld is niet zo groot maar toch zoeken we ons een ongeluk. uiteindelijk vinden we het uiteraard toch. Nu de douane en dan eindelijk rustig shoppen. We halen nog wat souvenirs en drinken een biertje.

Het vliegtuig komt laat aan en daardoor vertrekken we ook wat later dan gepland (15 minuten). De gezagvoerder legt uit, dat ze later aangekomen waren maar dat we de verloren tijd wel inhalen. Inderdaad komen we 15.33 uur aan ipv 15.50 uur. Fred stelde voor dat we bloemen kopen en die bij de herdenkingsplek neerleggen. Natuurlijk gaan we dat doen! Als we bij de bagageband staan te wachten, wordt er (in diverse talen) omgeroepen dat er vandaag ivm de nationale dag van rouw, om 16.00 uur twee minuten totale stilte zal zijn.

Annette belt en meldt waar zij en Saskia op ons wachten en dat ze daar op TV schermen meekijken naar de stilte. Om 15.55 uur stoppen alle bagagebanden en gaat het KLM personeel in een rij naast elkaar staan. Er is nog wat geroezemoes maar al gauw is het helemaal stil. Het duurt tot 16.04 uur en dan gaan de bagagebanden weer draaien en kunnen we snel onze koffers pakken. Alks we naar buiten lopen wordt er (weer in diverse talen) bedankt voor de stilte! Buitengekomen zien we direct Annette en Saskia al staan. Ik haal pioenrozen en we leggen ze neer bij de imponerende bloemenzee. Verschrikkelijk!

Daarna rijden we naar huis en springt Odie ons tegemoet. Gerda heeft zooooo goed voor alles gezorgd. Annette heeft zich heel erg uitgesloofd om een heerlijke pasta salade te maken en ook een warme pasta maaltijd. Ook Daniël en Mónica komen eten. Allemaal supergezellig! Annette: je bent geweldig, dank je voor alles. Rond 21.00 uur brengt Annette Gerda en Saskia weer thuis. Daniël en Mónica blijven nog even en Fred belt Renske, die even later ook gezellig komt. Daniël en Mónica zijn dan net weg. Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad. Ik ben nu (24 juli 11.45 uur) uitgeblogd.

1. Hilde:
    24 juli 2014
    Welkom thuis, gelukkig gezond weer terug.
    Heb jullie verhalen mer plezier gelezen. Voor julie zelf ook een mooi reisdagboek geworden.
    liefs,
    Hilde
  2. Elles:
    24 juli 2014
    Weer veilig thuis. Wat een prachtige verhalen en kunnen jullie terug kijken op een geweldige 2e huwelijksreis. Lieve groetjes Paul en Elles