16e dag vervolg treinreis 19 juli

18.05 2' Lurga
18.34 2' Bolotnaia
20.36-21.25 uur Novosibirsk
22.56 2' Chulymskaia

We worden allebei 01.40 uur wakker. De zon is al op (voor ons gevoel is het dan ook 06.40 uur) en we gaan toch maar weer slapen om een beetje in het ritme te komen. Ja een beetje want 04.30,uur zijn we echt wakker, hahaha.

Igor klopt op de deur om even te zwaaien. Hij gaat er in Krasnoyarsk uit (07.45 uur). Wat een vislucht heerst er in de coupé! Gauw deur open en deo spuiten. We zullen er wel aan wennen.

Nadat we ons even hebben opgefrist maak ik het ontbijt. Boterhammen met mayo, ham en kaas. Koffie erbij en voor het gezonde deel nog een aardbei actimel. Daarna nog wat lezen, filmpjes en foto's maken van het prachtige uitzicht en nu even aan de blog. Het is pas 06.35 uur. Lekker aan blog bezig en Iimiddels is het 12.00 uur en het voelt als 17.00 uur. Klopt natuurlijk wel, de zon lijkt al bijna onder te gaan. Heel vreemd maar ik hou toch de Moskoutijd maar aan, dan hebben we een beetje houvast.

Fred heeft net noodlesoepjes gemaakt, die we in Krasnoyarsk (08.00 uur) gekocht hebben. Erg lekker. De provodnik (conductrice) zegt dat zij Oxanne heet en vraagt onze namen. Wel leuk. We zitten tenslotte nog even samen in de trein! Al eerder kwam ze langs met souvenirs. We hebben een leuke tafelbel gekocht met uiteraard een trein. Oxanne heeft net schoongemaakt. De randjes in de coupé, het tapijt stofgezogen (bijna alle schubbetjes weg, haha) en de gang gedweild.

Zo direct station Mariinsk. Kunnen we weer even ff de benen strekken. Het landschap verandert nog niet veel. In Mariinsk weer even wat vocht halen. Oxanne zien we helaas niet meer maar de andere provodnik is ook wel aardig. Er is verder eigenlijk niet zo heel veel te melden. Heerlijk rustig relaxen en naar buiten kijken. Ik film best veel vind ik. Wie wil, mag een keertje komen kijken! Rond 19.00 uur eten we ons kippenboutje op. Het is al bijna donker! Om 20.36 uur komen we aan in Novosibirsk.

We hebben allebei lekker een uurtje gepit, we zijn best moe van het relaxen haha. De eigenlijke tijd is drie uur later, dus niet zo heel vreemd dat we moe zijn. Wel even het perron op om de benen te strekken. De trein rijdt perfect op tijd en vertrekt 21.25 uur. Ik ga nog even bloggen en Fred ligt heerlijk te pitten! De volgende lange stop is morgen 20 juli 00.53-01.23 uur.