17e dag vervolg treinreis 20 juli

17.54 3' Elanskii
18.28 2' Bogdanovich
20.07-21.09 uur (J)Ekaterinenburg
21.53 2' Pervouralsk

Het is vannacht best koud en we pakken beiden in de nacht een dekbed. Om 05.15 uur zijn we wakker en willen ons even opfrissen. Helaas zijn de toiletten al afgesloten aangezien we zo in Omsk aankomen. Oxanne is weer terug. Waarschijnlijk heeft ze dienst met de andere provodnik en slapen ze om beurten. In Omsk kopen we twee maanzaadbroodjes en maken 06.00 uur een lekker ontbijt met de broodjes, mayo, ham, kaas en een gekookt ei. Ook weer koffie, jus d'orange en actimel aardbei.

Daarna opfrissen, naar buiten kijken en lezen. Helaas is mijn tablet tegen acht uur leeg en om een of andere manier laadt hij niet meer op in de gang. Wel verderop bij de wc, dus dan daar maar. Jammer dat ik niet meer kan lezen al vermaak ik me wel hoor. We rijden nu door een landschap met allemaal afgetopt, kale  Berken, bizar gezicht.

Na Ishim rond 10.00 uur eet Fred een appel en ik een banaan, daarna weer relaxen en Fred lezen. Zodra het kan, stappen we even uit de trein. De onderstellen worden dan gecheckt. Het is opvallend dat overal alle prullenbakken verankerd zijn! Bij twee minuten wachten op het station hoeven we niet te proberen onze benen te strekken, Oxanne laat er niemand uit. 16.00 uur nemen we een bamisoepje. Lekker.

Mijn tablet is alweer leeg (dus dat wordt opladen!), dus voorlopig niet meer lezen, maar even bloggen, haha. Gelukkig hebben we een verlengsnoer meegenomen, waar drie apparaten tegelijk in kunnen. Dat schiet lekker op. Althans! De andere provodnik komt vragen van wie dat snoer is. Ze rukt het uit het stopcontact, mag dus duidelijk niet. Jammer. Ik vrees dat de blog niet meer zo interessant is maar toch blijf ik doorgaan hoor. Helaas zien we niets van de Oeral. Ik ga lekker op mijn bed liggen en naar buiten kijken. En toch zie ik ineens bergen en pak mijn gsm om een foto te maken. Ahum, het zijn donkere wolken!!! Ik blijf nog lang wakker maar dat mag niet meer baten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade